ANUNT 2019: Dragilor am ajuns la o varsta la care nu mai pot face fata singur muncii la o stupina asa mare si am hotarat sa pastrez doar strictul necesar. Mai mult, doresc sa ma axez in principal pe proiectul cu educatia elevilor la matematica iar munca la stupina imi consuma foarte mult timp. Asadar vreau sa vand surplusul de biostupi deja pregatiti cu roi pe 6 rame, cu ramele pline cu miere cu tot. Pretul unui roi este in jur de 290 RON, dar totul este negociabil in functie de cantitate si va rog sa ma sunati Tel: 0722.786.515 pentru a discuta concret ce doriti sa cumparati. Aici gasiti un film cu o prezentare

Iernatul in Bio Stup comparat cu Iernatul in vechiul model. Filmare practica la stupina.

Pachetele de DVD-uri "SCOALA DE APICULTURA" - prof. Ioan URSU - DETALII AICI

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Urmariti-ma si pe Twitter
Filme de apicultura si pe PROFUL ONLINE TV
Astazi 3 Martie 2011, am ajuns o fuga la stupina pentru a face o filmare comparativa intre Iernatul in noul model de Bio Stup (varianta de pavilion) si iernatul in vechiul model de stup la pavilion. Diferenta este cat se poate de vizibila. Inspectam mai multe familii de albine si mai executam cateva operatii de hranire folosind locasul ramei claditoare. Sper sa va fie de folos.



Doriti sa fiti anuntat prin E-mail cand apar postari noi pe acest blog?
Introduceti adresa E-mail:
Veti primi un E-mail cu un link pentru a va activa abonamentul. Cautati si in Junk daca nu il primiti.
Blog Feed: http://feeds.feedburner.com/ApiculuraOnline-ProfIoanUrsuTel0722786515

Delivered by FeedBurner

4 comentarii:

Anonim spunea...

Domn profesor eu nu stiu care este treaba cu folia la stupi in timpul iernii la vagon,cred ca este diferenta mare intre vogon si vatra atat ca temperatura cat si ca tehnici de impachetare.Dumneavoastra desi iernati cu 2 familii intr-un stup acoperiti toata suprafata cu albine ,nu mai ramna spatii unde sa se formeze condens,eu sunt de parere ca in zona cuibului nu se formeaza niciodata condens,acesta apare in imediata apropiere a acestuia.In filmuletul" Iernarea in Bio stup comparat cu vechiul model" desi am vazut ca aveti urdinisul deschis total,fara a fi limitat,tot apare condens,datorita foliei,in acest filmulet pe dunga de la capatul ramelor si de la peretele stupului se ved urme de mucegai care numai datorita condensului puteau sa apara,iar in plus diafragma de la grila se vede ca are ghiata pe ea.Va stimez pentru ceea ce faceti si nu zic ca este un lucru rau sa puneti folie cand iernarea se face la vagon si 2 in 1,deoarece nu am vagon sa fi facut aceasta experiaenta.In cazul meu care iernez pe vatra cu o singura familie,iar dupa diafragma mai las una 2 rame,am facut urmatorul experiment,am pus folie etanse dupa am pus polistiren dupa podisorul si capacul,iar urdinisul l-am redus destul de mult la 3,5cm,ghemul era format pe 7 rame compacte cu albine.in primavara cand sa pun turtite prin februarie,am gasit dezastru in stup,intradevar in zona cuibului nu era umezeaza decat pe folie nu si pe rame,dar pe fundul stupului si dupa diafragma era foarte multa ghiata,ca la revizia de primavara ramele dupa diafragma era foarte pline de mucigai si peretele stupului la fel,concluzia mea este ca albinele au nevoie de ventilatie la iernarea pe vatra.

Anonim spunea...

Iernatul 2 in 1 de la pavilion plus barajul termic cu folie facut de tata a fost o modalitate mult mai buna decat iernatul intr-un singur stup la vagon. Aceasta iernare insa este mult inferioara iernatului 3 in 1 de la Bio Stup si va invit sa vedeti toate filmele din iarna aceasta (2011-2012) in care toata supina a fost trecuta pe Bio Stup vatra iernand 3 in 1 fara nici un pic de umezeala iar iarna ca aceasta nu a mai fost din 1954.

multumesc,
--
cristi - admin blog

Anonim spunea...

Domn profesor ne puteti arata intr-un filmulet cum putem ierna o singura familie intr-un stup,iar iernare sa fie pe vatra si nu in vagon.Foarte multi apicultori nu aplica metoda de iernare 2 in 1 sau 3 in 1,desi ea este o metoda foarte buna si recomandabila,dar poate necesita mai multa munca si atunci cand ai 200 de familii sa le treci pe toate la bio-stup insemana niste cheltuieli,de aceea daca ne puteti prezenta intr-un filmulet iernarea pe vatra si prevenirea condensului din timpul iernii a unei singure familii chiar daca este recomandat 2 in 1,care ar fi conditiile sa iernezi o simgura familie si obtinerea unui climat cat mai optim.cum ar trebui sa fie impachetarea cu ce fel de materiale sa se faca si tot ce tine de o iernare cat mai buna.va multumesc

Anonim spunea...

Tata o sa citeasca comentariul dumneavoastra si probabil o sa raspunda intr-un film viitor. Din cate stiu eu el nu are stupi pe vatra cu o singura familie. De la pavilion a trecut direct la Bio Stup. Nu stiu exact cat ar fi de munca la compactare insa avantajele merita din plin pentru ca va rog sa va ganditi la startul formidabil pe care il obtineti in primavara, cu pierderi minime. Intr-o discutie pe care am avut-o cu el in iarna asta, mergeti la "Cuprinsul acestui blog" si urmariti filmele:

"Secretele iernatului de calitate al albinelor, etc - Sfaturi pentru apicultorii incepatori"
"Sfaturi despre iernatul in Bio Stup Ioan Ursu si expandarea graduala din primavara"

in care tata prezinta si stafuri pentru iernatul cu 1 singura familie.

va multumesc,
--
cristi - admin blog

Trimiteți un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU