Cum putem ierna mai mult de 3 roi intr-un Bio Stup, eliminand condensul, castigand caldura si conservand lazile

In acest film experimentez cu o idee de a imbunatiti iernatul roilor aflati pe 2, 3 sau 4 rame. Anul trecut cand iernam 3 in 1 sau 2 in 1 cu astfel de nuclee, imi ramaneau zone din stup neacoperite cu rame iar acolo exista riscul de a se face condens. Pentru a rezolva aceasta problema a condensului, trebuie sa umplu tot stupul cu rame, adica trebuie sa aduc mai multi roi de albine in stup carora sa le ofer un urdinis si o izolare foarte buna pentru a nu trece albina dintr-o parte in alta. Avantajele sunt urmatoarele:
1. Rezolv problema condensului.
2. Imbunatatesc caldura (se vor incalzi mai bine unul de la altul).
3. Conservarea mai buna a lazilor.
Lazile ramase libere pot fi stocate in conditii mult mai bune pentru a le popula in primavara, in timp ce lazile in care ierneaza acum albina nu vor mai suferi din cauza condensului. Voi filma si prezenta rezultatele unui astfel de iernat pe care il experimentez la propria stupina de "Bio Stupi - Ioan Ursu" pentru ca doar astfel de lazi folosesc de cativa ani. Acest iernat compact il folosesc impreuna cu cel in folie dubla prezentat in unul din filmele anterioare pentru a conserva cat mai bine caldura pe timpul hranirii stimulative. Pentru a le hrani, voi folosi miere de albine pentru ca ea este si medicament pentru albine iar investitia aceasta o voi scoate la anul pentru ca imi va permite sa am familii de albine sanatoase si puternice.

Retineti ca acest film nu se adreseaza familiilor puternice de albine care erau pe 12 rame iar acum sunt comprimate la cate 6 rame si ierneaza 3 in 1 fara probleme cu tot stupul acoperit de rame. In primavara ele vor porni mai repede si le vom expanda la loc dupa cum am aratat in filmele de la inceputul acestui an.

Va rog sa scuzati calitatea mai slaba a filmatului pentru ca a trebuit sa lucrez si sa filmez in acelasi timp dar am dorit sa comunic si sa arat ideea de baza. Filmat pe 31 Octombrie 2013.