Iernatul stupilor - Hranirea albinelor iarna cu turte din miere cristalizata - Apicultura incepatori

Filmat pe 20 Februarie 2014. In aceasta perioada hranesc albinele folosind turte din miere cristalizata (nu uitati ca mierea este si medicament natural pentru albine printre altele) si vedem si cum putem sa ne dam seama de puterea fiecarui roi dupa viteza cu care se hraneste. Turtele sunt plasate intre cele doua folii care formeaza un fel de anticamera. Turtele din polen le plasam putin mai in spate pentru ca ele le vor folosi atunci cand vor avea nevoie de ele. Tot acum explic putin si cum si cand am de gand sa expandez stupii care acum ierneaza 5 in 1. Am fost nevoit sa compactez roii 5 in 1 pentru ca nu-i aveam pe cate 6 rame si doream sa pastrez caldura foarte bine.

ionutz spunea...

fata de ce face-ti pentru noi mai ales eu (k sunt incepator) nu pot decat sa va multumesc. am un bio stup luat de la targul apicol de la CAMPINA si urmeaza sa iau albinele. tot ce vad imi prinde foarte bine si sper sa ma pot descurca. poate imi puteti oferi si un sfat: am luat bio stupul acum vreu sa iau albinele intrebarea este, cand pot sa cumpar o familie de albine( in ce perioada). multumesc si va salut ( IONUT )

cristi spunea...

Salut Ionut,

Cred ca e indicat sa le cumperi in primavara, dupa ce au trecut peste iarna. Trebuie insa sa inveti multe despre ele si sa te documentezi temeinic. Pentru mai multe detalii te rog sa-l suni pe tata la telefonul din titlul acestui blog.

multumesc,
--
cristi

Gabi Mihai spunea...

Buna seara,numele meu este Gabi si sunt un incepator care nici macar nu a inceput deocamdata doar va urmaresc filmuletele .Spuneti-mi va rog daca acesti bio stupi or sa fie prezenti si la targul din Ramnicul Sarat din 1-2 martie as dori sa achizitionez si eu unul si acesta sa fie debutul meu in apicultura.