Vizita la stupina si discutie cu apicultor incepator despre iernatul stupilor si analiza roilor

Filmat pe 27 Februarie 2014. Impreuna cu Cornel, in acest film reusim o discutie utila si concreta pentru apicultorii incepatori pe marginea roilor care ierneaza in "Bio Stup - Ioan Ursu" sau orice alt tip de stup. Anul acesta am decis sa iernez in folie dubla - pentru usurinta hranirii si pastrarea caldurii, iar pentru a evita problema condensului pe peretii laterali, iernez cu 5 roi pe stup si in felul acesta nu mai am spatii goale. Datorita transparentei, iernatul cu folie ofera si avantajul unei inspectii rapide, fara a-i desface si deci fara a pierde caldura (lucru imposibil de obtinut cu alte impachetari - panza, hartie, etc). De la min 27:00 discutam si despre cum anume voi face prima expandare (estimez undeva pe la 15 Martie) (din 5 roi ajungem la 3 per stup). Pe masura ce se dezvolta, in pregatirea primului cules urmeaza si expandarea de la 3 la 1 familie per stup. Aceasta expandare de la 5 la 3 (insotita de compactarea din toamna 5 in 1) nu ar fi fost necesara daca familiile ar fi fost puternice si ar fi iernat pe cate 6 rame (3 in 1). Am hotarat sa muncesc mai mult anul acesta pentru a le asigura albinelor un confort termic absolut si a-i trece iarna pe toti. Primul cules trebuie sa ne gaseasca cu stupii complet expandati. Discutia cuprinde si sfaturi despre hranire, organizarea cuibului la albine, solutii la diferite probleme si multe alte avantaje oferite de acest model de stup.