Caturi 3/4 sau 1/2? Facilitati oferite de cele de 1/2 si cum pot fi exploatate eficient in productie

Suntem pe 10 Martie 2015 la stupina si profit de vizita unor tineri pentru a discuta despre caturile de trei sferturi (3/4) fata de cele de jumatate (1/2). Eu am folosit ambele tipuri de caturi iar cele de jumatate m-au convins datorita unor avantaje pe care le prezint in acest film. Daca filmul va este util, as aprecia un Share sau Like

2 comentarii:

Matheus Kol spunea...

Buna ziua,
Felicitari pentru blog si activitatea desfasurata.
Vreau sa va intreb ce parere aveti despre inventia celor din Australia.
https://www.youtube.com/watch?v=WbMV9qYIXqM
Credeti ca am putea folosi si noi ideea? Multumesc ,Traian

cristi spunea...

Buna ziua domnule Matheus,

Inventia respectiva demonstreaza doar ca teoretic e posibl sa recoltezi mierea direct din rame, dar nu cred ca are utilitate in practica la un numar mare de stupi sau la un sistem industrial. Acele rame, deloc ieftine, sunt doar pentru magazie iar matca banuiesc ca nu are acces la ele. Daca ar avea, nu cred ca ar fi bine. De lucrul cu ramele obisnuite in cuib si deblocarea lor folosind sistemul traditional de extractie nu se scapa. Pe langa miere, albinele depun si polen (pastura) sau cresc puiet in celule. Nu cred ca acele rame suporta pastura sau puiet, pentru ca daca le-ar suporta, la momentul recoltarii s-ar distruge. Exista si pericolul declansarii unui furtisag de zile mari daca nu este o izolare buna a acelor borcane sau galeti din jurul stupului.