Selectia matcilor si imperecherea folosind "Bio Stupul - Ioan Ursu"

Am profitat de faptul ca la stupina de la Manastirea Tisa Silvestri din Bacau, maicutele care ingrijesc prisaca manastirii aveau o recolta bogata de matci tinere si nefecundate obtinute din familii intrate in frigurile roitului si m-am gandit sa folosesc spatiile libere din stupii de la prisaca mea pentru a le imperechia si a rezolva in acest fel si problema consangvinzarii. La o stupina stationara care nu are si alte stupine in apropiere, poate aparea in timp aceasta problema a consangvinizarii prin imperecherea matcilor cu trantori cu sanse mari de a proveni chiar de la aceeasi stupina. Este un fenomen care trebuie avut in vedere pentru ca altfel calitatea albinelor si sistemul lor imunitar are de suferit. In acest film vedem cum putem folosi buzunarelul atasat si mai tarziu si roinitele pentru a imperechia cu succes aceste matci. Filmat pe 9 Iunie 2012.

BANI ,AFACERE,CASTIG,MUNCA spunea...

Buna ziua ,ma numesc ioan si am observat ca la al doilea stup izolati complet fundul buzunarelului pentru a opri mirosu ,as dori sa stiu daca ati scoate fundul stupului complet nar fii mai bine mai ales ca am observat la acesti stupi o insuficienta de ventilare. Multa albina di acesti stupi participand la ventilarea stupului an loc sa aiba alte activitati.Probabil spuneti ca este nevoie de caldura dar albina sia asigura caldura de care este nevoie. Lipsa aerisirii si caldura prea mare poate duce la aparitia unor boli precum loca. Am cumparat acest stump punand accent pe ventilarea lui prin sita de dedesupt si folie peste rame pentru a imita cresterea familiei an sistem clopot. Binenteles se pot folosi si sistemul horn an cazul an care colectati polenu atunci folia nu mai este necesara.
Raman la antrebarea daca sar scoate fundul mobil ar mai fii nevoie de izolarea fundului cu folie.
Va multumesc pentru toate filmele care le oferiti ,datorita stupului inventat de dumneavoastra mam apucat de cresterea albinelor.
Cu bine domnule profesor si multa sanatate IOAN { COVASNA }