Cum cumparam familii de albine bune? Cum organizam cuibul mai eficient? Cum recunostem o matca valoroasa?

Filmat pe 9 Mai 2014 cu ajutorul lui Marius, un tanar apicultor care m-a gasit pe Internet, are deja o stupina dar a dorit sa vina la fata locului pentru a invata mai multe din tainele apiculturii si pentru a vedea Bio Stupul in practica. Filmul este plin de sfaturi si intrebari utile, in special apicultorilor incepatori. La inceput discutam putin despre varroa destructor, cum actioneaza ea si cum am ajus sa gandesc acest model de stup, cu gandul la distrugerea ei cat mai eficienta si pe cale naturala.

Min 8:35 - Deschidem un Bio Stup Stationar care a iernat (3 in 1) si il analizam. Folia ne permite o citire rapida a familiilor de albine fara a deranja familia. Explicam si aratam cum expandam acest Stup pentru a obtine o familie de baza pe 12 rame foarte puternica si ce facem cu celeleate doua. Tot acum vedem si ce anume sa urmarim pentru a putea cumpara familii de albine bune, cum recunostem o matca valoroasa, etc.

Min 22:40 - Mergem la un Bio Stup Pastoral pentru a tranzvaza una din familiile de albine luate de la stupul anterior si vedem cum trebuie organizat cuibul pentru o eficienta maxima. Ne intoarcem apoi la primul stup pentru a termina organizarea familiei de baza. Explic si arat apoi cum se monteaza catul si cum ne ajutam in continuare de folie in mod gradula pentru a nu raci brusc familia de albine. Folia se indeparteaza complet sau aproape complet doar atunci cand observam ca familia de albine incepe sa ventileze. In rest, ii asiguram caldura necesara prin intermediul foliei.