Inmultirea albinelor - cum se produce schimbul linistit de matca

Filmat pe 11 Mai 2013. Acest film ofera cateva sfaturi practice de inmultire a albinelor. Analizam o familie de albine care a inceput sa traga botci de schimb linistit si explicam ce inseamna acest lucru. Intarim aceasta familie cu niste puiet de albine aproape de ecluzionare, urmand sa vedem mai tarziu daca schimbul linistit de matca va mai continua. Venisem hotarat sa recoltez botca de schimb linisitit dar fiindca am intarit familia aceasta m-am razgandit, urmand sa mai analizez dupa un timp comportamentul in noua situatie. Tot acum explic de ce prefer matcile de schimb linistit fata de cele roitoare. De de la minutul 27:05 ne mutam la un stup ce contine 3 nuclee de imperechere pe care le analizam (mai multe detalii la reperele video de mai jos). De la min 46:45 ne mutam la o alta familie orfanizata (fara matca) si careia i-am dus o rama cu oua proaspete. Sa vedem ce s-a intamplat aici... Cateva repere video importante din acest film:
- min 04:20 - Observam matca de schimb linistit a acestei familii de albine.
- min 27:05 - Ne mutam la un nucleu la care eu cred ca botca a expirat si albinele sunt mai nelisitite (aici doream sa aduc botca de schimb linistit).
- min 34:35 - Analizam matca de la al doilea nucleu pentru a vedea daca s-a imperecheat. Cum ne dam seama? Urmariti si veti afla.
- min 36:35 - Analizam o botca ecluzionata de la al treilea nucleu de imperechere care prezinta o muscatura suspecta. Oare ce s-a intamplat?
- min 40:07 - Analizam niste botci de salvare. Cum ne dam seama?
- min 41:40 - Am gasit matca care a ecluzionat din botca de mai sus si care este foarte frumoasa dar neimperecheata. Cu aceasta informatie iata cum procedam in continuare.